Kurser

Jeg udbyder for tiden ingen åbne kurser, men afholder ofte kurser internt i organisationer.

Jeg træner for eksempel ledere i at bruge Twitter, jeg underviser facebookadministratorer i at skrive gode opslag og svare på henvendelser fra kunder, jeg laver interne kurser for kommunikations- og marketingafdelinger i social media planlægning, ligesom jeg gerne træner kundeservicemedarbejdere til at skrive gode svar og være i dialog med kunder via Facebook eller Twitter. Jeg afholder også kurser i hvordan man bliver god til at blogge.

Undervisningsform
Min erfaring er, at mine kursister lærer mest om sociale medier, når de både forstår, hvad de kan opnå, og selv har mulighed for at øve sig på virkeligheden. Derfor forener mine kurser som regel viden og inspiration med en række praktiske øvelser – gerne med afsæt i case-virksomheder.

Jeg forsøger at lære deltagerne, hvordan man skriver godt til dialog og hvordan, man skaber netværk.

Nogle af de elementer der kan indgå på mine kurser er:

Viden
hvad er sociale medier
hvem er brugerne af sociale medier og hvad søger de
hvordan sikrer man relevans og input af høj kvalitet
hvad kan man opnå med Facebook, Weblogs, Twitter eller andre værktøjer
hvad motiverer til deltagelse i dialog på nettet

Inspiration
personer eller organisationer som gør det godt med sociale medier
eksempler på tjenester eller software som fungerer godt
skræk-kabinettet med historier om hvad man ikke skal gøre med sociale medier

Praksis
Weblog-øvelser – skriv blogindlæg, skriv kommentarer, lær at deltage i debat
Facebook-øvelser – Hvordan ser den gode “status-opdatering” ud? Hvordan holder man dialogen i live? Hvordan får man flere fans eller venner?
Netværks-øvelser – få mere ud af din LinkedIn-konto, kom igang på Twitter, find de andre som er interesserede i netop dit emne.

Ring til mig på 27 29 17 04 og fortæl, hvad I har brug for, så sammensætter vi det, så det passer.

Der er lukket for kommentarer.